2010年3月18日星期四

我在官校任教的日子 ── 主動學習

也許你會以為教這麼多人的一班會很難管理他們的跌序,事實上卻是易得太的事.當你走入課室,他們便會自動起立並敬禮:「Good morning/Good day Madam」.當有人不專心或嘈吵時而我停止發言時,其他人便會阻止說:「Stop noise! Listen to Madam!」,然後他們便會靜下來.當收集功課時,有人會主動幫忙整理.當我發問時,他們會很勇躍地舉手回答,當某人答錯時,知道答案的便會立即舉手,希望我會選他們回答問題呢!
當然,當中亦有不專心上課的人,但總括來說我是挺喜歡教他們呢.

3 則留言:

  1. This is Chin. Your blog is so interesting. Please continue to update !

    Can you take some photos of the surrounding area - the place you work and live in ?

    回覆刪除
  2. I would love to try to do so when there is good internet connection.
    You could find some picture in some of entries =]

    回覆刪除
  3. well indeed, this will not happen in HK for sure! something that we should reflect regarding our child development education in kindergarten.

    回覆刪除