2010年2月11日星期四

How to help 如何幫助

Those kids near by always come to play with me. Sometimes, they help me cook and do house work. I have never felt bored with them! I heard that the family is facing financial problem and Nat buys food for the youngest girl sometimes. The fact that they have only one meal a day while I am having three full meals makes me feel sorry about them. However, I do not feel good in giving them money nor food as I do not want them to reply on me or other volunteers. A few days ago, a kid said that she wants to be a doctor but science subjects are too difficult for them and this inspired me to think of another way to help them – providing free tutoring! Hope that it does help them!
住在鄰近的家庭,那些小孩子都很可愛,有時他們會來幫忙煮飯切菜、洗衫,有時他們會來我家玩,陪我解悶.他們正面對經濟問題,有時奈月會買食物給那位最小的女孩.當我每天吃飽飽的三餐,有時還會再買些小食時,他們每天只有一餐半餐,心內也不是味兒.但我又不太想經常接濟他們,畢竟我資金有限,而且我不希望他們依賴義工的幫助呢.有次,一位小孩說他想當醫生,但理科科目都太深了,這使我找到了另一種幫助他們的方法──替他們補習! 希望這能多少幫到他們呢.

沒有留言:

發佈留言